Академічна чесність як чинник актуалізації гідності особистості: студенти спеціальностей “Спеціальна освіта” та “Соціальна робота” соціально-гуманітарного факультету провели «відкриту трибуну».

Проблема формування академічної культури студентів є важливою для розвитку суспільства, адже від майбутніх спеціалістів залежить розвиток економіки, соціальної сфери та країни загалом.

Увага до цієї проблеми набула широкого масштабу після прийняття Закону України «Про вищу освіту»( 2014 рік). Вона також пов’язана із завданнями реформи вищої освіти щодо необхідності забезпечення на належному рівні якості освітнього процесу.

Мотивація значної частини студентства спрямована на формальні атрибути вищої освіти (оцінка , стипендія, диплом), а не отримання професійних знань.   Студенти не відчувають, що саме якість знань є запорукою гарного місця працевлаштування та основного успіху в житті.

На кафедрі фізичної реабілітації та фізичного виховання була проведена «відкрита трибуна» на тему: «Академічна чесність як чинник актуалізації гідності особистості».

Розпочали роботу з  брифрингу. Нетрадиційним було те, що студенти задавали питання щодо проблем академічної чесності своєму викладачеві. Це були цікаві запитання. Серед них : у чому сутність деформації вищої освіти в Україні; на які базові цінності треба звернути увагу студентству під час боротьби з академічною нечесністю; як протидіяти плагіату та ін. А потім розгорнулися дебати. Студенти з «відкритої трибуни»  ділилися думками свого бачення цієї проблеми: перевантаженість завданнями згідно із змінами у навчальних планах,в яких збільшився час на самостійну роботу; залишилася традиція списувати ще із середньої школи,де орієнтація на величезний об’єм  знань, а не на їх використання в житті; що списування не розглядається як крадіжка та ін.

Інтелектуальний марафон розкрив сутність академічної чесності та академічної нечесності. Влучні  були вислови Мальченка Романа, Туренко Олександри, Хмеленка Дмитра, Дацової Лілії (гр. 31 ФРз); Мельніка Олександра (гр. 31СР) З актуальним віршем «Як чесним бути» виступила Шапран Т. (гр. 31ФРз). З цікавістю дивилися інсценізацію притчі «Про чесність» у виконанні Садкового Станіслава,Чимшит Микити, Чирви Інни (гр. 31ФТз).

Підсумком години спілкування була думка про те, що культивування у молоді поваги до інтелектуальної власності, до авторських прав є важливою гуманітарною складовою здійснення реформи в сучасному українському суспільстві.