Бінарна лекція з навчальної дисципліни «Педагогіка» з використанням ментальних карт для студентів 2 курсу спеціальності «Спеціальна освіта»

Сучасний період розвитку нашого суспільства  потребує якісно нового рівня  освіти. Особливо це стосується спеціальної освіти. Головним завданням педагога є  вибір різноманітних прийомів, форм, засобів навчального процесу.

Сучасна зброя викладача вищої школи – активні методи навчання. Ці методи спонукають студентів до активної розумової діяльності і в процесі самостійного  оволодіння знаннями, вміннями. Існує  багато методів активності навчання. Серед  них  різні  практичні заняття,  лекції, зокрема,  і бінарна лекція.

Бінарна лекція від лат. Binariuns – такий,  що складається з двох  частин. Ця форма близька до інтелектуальної гри, що спонукає студентів до активного творчого процесу, підвищує культурне ведення педагогічного спілкування.

Саме проблемі педагогічного спілкування була присвячена бінарна лекція, другу частину якої після викладача проводила студентка другого курсу «СО» Малецька Катерина. Вона вдало використала для інформації ментальні карти.

Такі форми подання інформації  дозволяють зобразити певну ідею повністю. Це зручна й ефективна техніка, альтернатива звичайному запису, що економить час,  забезпечує швидше і глибше розуміння матеріалу, запам’ятовування певних обсягів інформації. Робота з  ментальними картами сприяла заохоченню студентів задавати питання, шукати відповіді. Вона наближала студентів до реальних  форм професійної  діяльності.

Ці розумові карти сприяють оволодінню  навчальними предметами і студентів заочної форми навчання, де кількість навчальних годин, відносно об’єму інформації,  занадто низька. Тому ментальні карти – компактний спосіб викладання навчального матеріалу та шлях до формування професійних  компетентностей майбутніх  фахівців.