Професійно-практична підготовка та якість освіти

Специфіка професії перекладача

  • Можливість самореалізації в будь-яких галузях: письмовий переклад, перекладач-синхроніст, усний або послідовний переклад, переклад фільмів, книг, журналів;
  • Людину, що володіє іноземною мовою охоче беруть у журналістику, туристичні фірми, PR-компанії, менеджмент;
  • Є можливість спілкуватися з різними людьми і вивчати культури інших країн;
  • Від професіоналізму перекладача часто залежить сприятливий результат переговорів.

Професія перекладача визнана однією з найпрестижніших. У перекладачів є свої спеціалізації: хтось займається тільки письмовим перекладом, працює з художніми, науковими, публіцистичними, технічними текстами, статтями і документами. Хтось переводить усну мову (послідовний або синхронний переклад).

Якості, що забезпечують успішність виконання професійної діяльності

Здібності:

  • комунікативні здібності (уміння налагоджувати, установлювати контакти з людьми різного віку, статі, соціального стану і культури);
  • вербальні здібності (уміння зв’язно і чітко викладати свої думки, добре поставлена мова, багатий словниковий запас);
  • високий рівень організаторських здібностей;
  • гарні мнемонічні здатності (гарна пам’ять);
  • гнучкість розумових процесів;
  • високий рівень розподілу уваги (здатність приділяти увагу декільком об’єктам одночасно);
  • здатність швидко приймати рішення в умовах ситуації, що змінюється;
  • здатність підносити матеріал з урахуванням особливостей кожної конкретної аудиторії;
  • фізична і психічна витривалість.

Особистісні якості, інтереси і схильності:

  • увічливість, тактовність;
  • вихованість;
  • спритність;
  • дотепність;
  • енергійність, наполегливість;
  • почуття власного достоїнства;
  • ерудованість;
  • порядність;
  • витриманість.

Якості, що перешкоджають ефективності професійної діяльності:

  • замкнутість;
  • агресивність;
  • дратівливість;
  • брутальність, невихованість;
  • неуважність;
  • пасивність;
  • некомунікабельність.

 

Області застосування професійних знань


  • туристичні фірми, агентства, бюро;
  • міжнародні організації, компанії;
  • готелі, ресторани;
  • презентації, переговори, ділові зустрічі;
  • музеї, галереї, виставки;
  • освітні установи.